Περισσότερες από 50 ακαδημαϊκές κι επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν πλέον την αποτελεσματικότητα της Atkins ως διατροφική προσέγγιση με σκοπό την απώλεια βάρους και την καταπολέμηση της παχυσαρκίας. Πέραν από την απώλεια βάρους, όμως, πολλές έρευνες μελετούν τα οφέλη της Atkins σε σχέση με άλλες ασθένειες όπως ο διαβήτης και η επιληψία. Αν θέλετε να ενημερωθείτε για τις μελέτες που αποδεικνύουν ότι η διατροφή χαμηλών υδατανθράκων είναι βεβαιωμένα πιο δραστική από τις θερμιδικές και άλλες δίαιτες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:
http://www.atkins.com/Science.aspx

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικές περιλήψεις σημαντικών επιστημονικών ερευνών και μελετών:

1) Σύγκριση της Δίαιτας Atkins με τις Zone, Ornish και LEARN για την αλλαγή βάρους και τους σχετιζόμενους παράγοντες κινδύνου ανάμεσα σε υπέρβαρες γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση: η Μελέτη Απώλεια Βάρους A-Z: δοκιμή με τυχαίες συνθήκες (2007)

Περίληψη:
Μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Stanford University συνέκρινε 4 δίαιτες απώλειας βάρους που αντιπροσώπευαν ένα φάσμα πρόσληψης από χαμηλούς έως υψηλούς υδατάνθρακες για τις επιδράσεις στην απώλεια βάρους και σχετικές μεταβλητές μεταβολισμού.

Αποτελέσματα:
Οι συμμετέχουσες στις οποίες ανατέθηκε να ακολουθήσουν τη Δίαιτα Atkins, η οποία είχε την χαμηλότερη πρόσληψη υδατανθράκων, έχασαν περισσότερο από το διπλάσιο βάρος και είχαν γενικότερα θετικά μεταβολικά αποτελέσματα σε 12 μήνες σε σχέση με εκείνες που ακολούθησαν τις Δίαιτες Zone, Ornish και LEARN.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail28/Comparison-of-the-Atkins-Zone-Ornish-and-LEARN-diets-for-change-in-weight-and-related-risk-factors-among-overweight-premenopausal-women--the-A-TO-Z-Weight-Loss-Study--a-randomized-trial.aspx

------------------------

2) Δοκιμή με τυχαίες συνθήκες μίας δίαιτας χαμηλής σε υδατάνθρακες για την παχυσαρκία (2003)

Περίληψη:
Μελέτη της Ιατρικής Σχολής του University of Pennsylvania, του Τμήματος Επιστημών Υγείας του University of Colorado και της Ιατρικής Σχολής του Washington University στην οποία ανατέθηκε στους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν είτε μία δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες, υψηλή πρωτεΐνη και υψηλά λιπαρά είτε μία δίαιτα με χαμηλές θερμίδες, υψηλούς υδατάνθρακες και χαμηλά λιπαρά.

Αποτελέσματα:
Η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων προκάλεσε μεγαλύτερη απώλεια βάρους και συνδέθηκε με μεγαλύτερη βελτίωση για ορισμένους παράγοντες κινδύνου στεφανιαίας νόσου.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail29/Randomized-Trial-of-a-Low-Carbohydrate-Diet-for-Obesity.aspx

------------------------

3) Απώλεια βάρους και καρδιαγγειακοί παράγοντες κινδύνου σε υγιείς γυναίκες σε δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων ή σε δίαιτα χαμηλών λιπαρών (2003)

Περίληψη:
Μελέτη του University of Cincinnati ζήτησε από παχύσαρκες γυναίκες να ακολουθήσουν είτε μία δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και περιορισμένες θερμίδες, είτε μία δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες για έξι μήνες.

Αποτελέσματα:
Οι γυναίκες που ακολούθησαν τη δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες έχασαν περισσότερο βάρος και σωματικό λίπος σε μεγαλύτερο βαθμό από εκείνες που ακολούθησαν τη δίαιτα με χαμηλά λιπαρά στην περίοδο των έξι μηνών. Επίσης, η αρτηριακή πίεση, τα τριγλυκερίδια, η χοληστερίνη, το ζάχαρο και η ινσουλίνη τους βελτιώθηκαν.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail30/Weight-Loss-and-Cardiovascular-Risk-Factors-in-Healthy-Women-on-a-Low-Carbohydrate-Diet-or-a-Low-Fat-Diet.aspx

------------------------

4) Ο ρόλος της ανάλωσης ενέργειας στη διαφορική απώλεια βάρους σε παχύσαρκες γυναίκες σε δίαιτες χαμηλών λιπαρών και σε δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων (2005)

Περίληψη:
Μελέτη του University of Cincinnati ανέθεσε σε παχύσαρκες, υγιείς γυναίκες να ακολουθήσουν είτε μία δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων είτε μία δίαιτα χαμηλών λιπαρών για τέσσερις μήνες. Και στις δύο ομάδες δόθηκε διατροφική καθοδήγηση και τους ζητήθηκε να καταγράφουν την ανάλωση ενέργειας με τη χρήση ενός βηματομέτρου.

Αποτελέσματα:
Οι γυναίκες που ακολούθησαν τη δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες έχασαν σημαντικά περισσότερο βάρος, αν και δεν υπήρχαν διαφορές στην πρόσληψη θερμίδων ή στην ανάλωση ενέργειας. Αυτό το αποτέλεσμα υποστηρίζει το φαινόμενο του μεταβολικού πλεονεκτήματος της διατροφής με ελεγχόμενους υδατάθρακες.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail31/The-Role-of-Energy-Expenditure-in-the-Differential-Weight-Loss-in-Obese-Women-on-Low-Fat-and-Low-Carbohydrate-Diets.aspx

------------------------

5) Μία δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες σε σύγκριση με μία δίαιτα χαμηλών λιπαρών στην περίπτωση υψηλής παχυσαρκίας (2003)

Περίληψη:
Μελέτη του Ιατρικού Κέντρου Υποθέσεων Βετεράνων της Philadelphia και του Drexel University College of Medicine τυχαία ανέθεσε σε παχύσαρκους συμμετέχοντες με Δείκτη Μάζα Σώματος 43 και με υψηλή εκδήλωση διαβήτη ή μεταβολικού συνδρόμου να ακολουθήσουν είτε μία δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες είτε μία δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά.

Αποτελέσματα:
Οι συμμετέχοντες έχασαν περισσότερο βάρος κατά τους έξι μήνες με τη δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, με σχετική βελτίωση στην ευαισθησία ινσουλίνης και στα επίπεδα τριγλυκεριδίων, ακόμη και με την προσαρμογή για το ποσό του βάρους που χάθηκε.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail32/A-Low-Carbohydrate-as-Compared-with-a-Low-Fat-Diet-in-Severe-Obesity.aspx

------------------------

6) Μία μελέτη τυχαίων συνθηκών που συγκρίνει τις επιπτώσεις μίας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων και μίας συμβατικής δίαιτας στα τμήματα λιποπρωτεϊνών και στα επίπεδα C-αντιδρώσας πρωτεΐνης ασθενών με περίπτωση υψηλής παχυσαρκίας (2004)

Περίληψη:
Μελέτη του University of Pennsylvania, του Ιατρικού Κέντρου Υποθέσεων Βετεράνων της Philadelphia και του Drexel University College of Medicine συνέκρινε τις επιπτώσεις μίας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων και μίας δίαιτας χαμηλών λιπαρών στα τμήματα λιποπρωτεϊνών και φλεγμονών σε συμμετέχοντες με περιπτώσεις υψηλής παχυσαρκίας.

Αποτελέσματα:
Εξαιρετικά παχύσαρκα άτομα, ιδιαίτερα εκείνα με άλλες παθήσεις που σχετίζονται με την παχυσαρκία και που ακολούθησαν τη δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες μπορεί να έχουν θετικές επιπτώσεις στην αντίσταση ινσουλίνης, στα λιπίδια του αίματος και στους δείκτες φλεγμονών.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail33/A-Randomized-Study-Comparing-the-Effects-of-a-Low-Carbohydrate-Diet-and-a-Conventional-Diet-on-Lipoprotein-Subfractions-and-C-Reactive-Protein-Levels-in-Patients-with-Severe-Obesity.aspx


Διαβήτης


7) Η Αμερικάνικη Ένωση για το Διαβήτη αλλάζει τη στάση της απέναντι στις δίαιτες με χαμηλούς υδατάνθρακες (2008)

Περίληψη:
Η Αμερικάνικη Ένωση για το Διαβήτη, ένας οργανισμός του οποίου ο σκοπός είναι ‘να προλαμβάνει και να θεραπεύει το διαβήτη και να βελτιώνει τις ζωές όλων των ανθρώπων που αυτός επηρεάζει’, έχει ξεκάθαρα τις προτιμήσεις της στο σωστό μέρος. Το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μας, είναι πως κατά παράδοση βρίσκεται πίσω στις εξελίξεις όσον αφορά στη σύγχρονη επιστήμη και έρευνα όταν πρόκειται για διατροφικές συστάσεις.

Λεπτομέρειες:
http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail54/American-Diabetes-Association-Reverses-Itself-on-Low-Carb-Diets.aspx

------------------

8) Η 1 Φάση (Εισαγωγική) της Δίαιτας Atkins βελτιώνει το γλυκαιμικό έλεγχο του διαβήτη (2009)

Περίληψη:
Ο διαβήτης είναι μία ασθένεια ανεξέλεγκτου σακχάρου. Με δύο λόγια, το ανεξέλεγκτο σάκχαρο είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας της παχυσαρκίας και των καρδιακών παθήσεων. Όταν το σάκχαρο του αίματος σας αυξάνεται πολύ, η ινσουλίνη έρχεται να συνοδεύσει το επιπλέον σάκχαρο του αίματος στα κύτταρα όπου μπορεί να αναλωθεί ως ενέργεια. Αλλά εάν η ινσουλίνη δεν λειτουργήσει σωστά, συσσωρεύετε υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και ινσουλίνης και οδεύετε προς μεγάλα προβλήματα υγείας στο μέλλον.

Λεπτομέρειες: http://www.atkins.com/Science/ScienceArticlesLibrary/ArticleDetail340/Atkins-Induction-Diet-Improves-Glycemic-Control-in-Diabetes.aspx


 

developed by smartvision © 2010